Trivselssamtaler

I dagtilbud på Ærø arbejder vi med tidlig opsporing, hvilket betyder, at vi gerne vil tage fat i evt. udfordringer, mens de stadig er nye, da udfordringer tit bliver mere kompliceret, jo længere tid, de har stået på. Dette gør vi, fordi vi gerne vil yde en forebyggende indsats for alle børn i dagtilbud, når der er behov for dette.

Derfor holder de kommunale dagtilbud på Ærø trivselssamtaler, 4 gange årligt, hvor personalet taler sammen om hvert enkelt barn, med socialrådgiver Astrid Klausen, sundhedsplejerske Dorte L. Madsen, dagtilbuddets leder og barnets nærmeste pædagogiske personale.

På disse møder taler vi om alle børns generelle udvikling og trivsel, herunder deres følelsesmæssige, sproglige, sociale, kognitive og motoriske udvikling. Ofte vil det være små ting, som omhandler almindelig udvikling, og som vi i forvejen har dialog med jer forældre om. Men det er altid godt at få sparring og andre vinkler på, fra kollegaer og andre fagpersoner.

Hvis der er noget, vi synes, vi skal arbejde særligt med i forhold til et barn, bliver I som forældre naturligvis inddraget med det samme.